home page
about us
services
products
news
support
view presentation
contacts







PODSTRANICE U "O NAMA":

| Predsjednik

| Tajnik

| Predsjedništvo

| Umjetnička komisija

| Selektor

| Članovi Udruge

| Prostorije

| O amaterizmu


BERNARD VICTOR

Amateur vs Professional Artist

The difference between amateur and professional artists. By Bernard Victor Updated December 15, 2014. http://painting.about.com/od/
careerdevelopment/a/Amateur_Artist.htm


Prijevod

Nakon posjeta dviju umjetničkih izložbi, jedne koju je postavio moj lokalni amaterski klub i druge - profesionalnih umjetnika, shvatio sam da, iako izložba amatera ima mnogo "lijepih" slika te iskazuje visoku razinu slikarskih vještina, izložba profesionalaca ima mnogo više slika koje imaju onaj "WOW" faktor koji proizvodi dublji učinak. Te slike privlače pozornost iako ih, istina, možda ne volite. Čini mi se da bi učitelji trebali naglasiti tu važnost utiska na gledatelja jednako kao i kako slikati na kompetentan način.

Umjetnici amateri nastoje koristiti vodene boje!

Pokušao sam shvatiti zašto slike profića imaju taj utisak. Prva stvar koja pada u oči je korištenje tehnike. Više slika amatera je bilo u tehnikama vodenih boja dok su slike profića bile većinom u akriliku i ulju. Zašto više amatera slika vodenim bojama? Kada sam ja počeo slikati kao umirovljenik, dva umirovljena učitelja slikanja su mi savjetovala da ne pokušavam s vodenim bojama nego da započnem s uljem.

Tim putem ću se naučiti slikati kako treba i tek kada budem odgovarajuće sposoban mogu pokušati s vodenim bojama. Siguran sam da se taj savjet isplatio. Mnogo lakše je popraviti pogreške u ulju i ne postati frustriran.

Umjetnici amateri koriste standardne dimenzije platna!

Sljedeći faktor je veličina. Većina slika profića su bile veće i ne uvijek u standardnim dimenzijama, dok su se amateri općenito držali manjih standariziranih dimenzija što je imalo manji utisak. I to je utjecalo na dojam izložbe.

Klubski slikari (amateri *op.prev) su većinom uokvirili slike ali su okviri bili skromniji ili nisu bili tako promišljeno povezani sa slikom. Kod slika profića je dobar dio bio na platnu s debelim rubom, što je dopuštalo da se objese bez okvira a kod običnog ruba pričvrščeni na galerijski okvir, kako bi mogle biti uokvirene ili obješene bez okvira. Kada su profići uokvirili svoje slike to je bilo s više pozornosti u prilagođavanju okvira vrsti slike, čak do oslikavanja okvira kako bi se prilagodio slici. Može se pogledati fotografije kod prodavača nekretnina gdje mnoštvo vlasnika ("home owners" *op.prev.) preferira moderno uokvirene slike umjesto tradicionalno pozlaćenih okvira.

Izbor subjekta za slikanje!

Slično je kod izbora subjekta za slikanje, uz iznimku manjeg broja klubskih slikara (amatera *op.prev.) koji su se okušali u apstrakciji. Izgleda da jako rijetke amatere privlači apstrakcija a kada to rade to je dosta ukočeno. Slike profića su bile općenito sjajnije, što je stvaralo veći utisak. Pogledavajući u mnoge udžbenike slikarstva vidim da ovo nije toliko naglašeno a možda je to opet posljedica korištenja vodenih boja.

Slikanje po fotografiji!

Još jedan uzrok nedostatka uzbudljivosti kod slike je fotografija koja se koristi kao subjekt. U člancima o slikanju se često naglašava da fotografiju treba koristiti samo kao referencu, a slikanje prema skici će dati bolji utisak. Možete otići na bilo koji klubski sat ili školski sat slikanja i vidjeti mnoge osobe koje se trude kopirati s fotografije, a često nisu ni napravili preliminarnu skicu prema fotografiji. Čak i neki profići tako rade a to skoro uvijek, čak i uz visoku sposobnost slikarske vještine, dovodi do dosadne i beživotne slike.






OOO




Predsjednik | Tajnik | Predsjedništvo | Umjetnička komisija | Selektor | Članovi Udruge | Prostorije | O amaterizmu

Copyright © Likovna udruga EMANUEL VIDOVIĆ, Split, HRVATSKA